הצלחות עדכניות





נזקי גוף כתוצאה מתאונות דרכים

חזרה >
נזקי גוף עקב תאונת דרכים הם מושג רחב הכולל מגוון של ארועים ונסיבות בהם עלול להיגרם נזק גוף בקשר לכלי רכב – כגון: נסיעה, כניסה ויציאה, תיקון דרך, גרירה, דחיפה, הדרדרות, התהפכות, נפילת מטען או חלק של הרכב, רכב "פסיבי" בחניה במקום אסור, התלקחות, התפוצצות, פגיעה מכוח מכני של אביזר ברכב, ועוד.
פסיקת בתי המשפט לאורך השנים הרחיבה ופירשה את הגדרת תאונת הדרכים באופן מרחיב ביותר (ולעיתים אף מפתיע!) - לאור זאת, יש חשיבות להיוועץ עם עו"ד בנוגע לכל אירוע, גם אם "על פניו" לא נראה שמדובר בתאונת דרכים/
בתביעות אלה אין צורך להוכיח אשמה של הנהג או מי מהמעורבים האחרים בתאונה - עצם ארוע התאונה (ונזקי הגוף שנגרמו בעקבותיה) מזכים בפיצויים.

עצות שימושיות:
 - ככל שהמשטרה לא נכחה במקום לאחר התאונה, יש לפנות לתחנת המשטרה הקרובה למקום המגורים, לדווח על התאונה דיווח מלא ומפורט, ולקבל אישור משטרה - ללא אישור משטרה תסרב המבטחת להתייחס לתביעה.

- לעיתים עובר זמן ממושך בין הפגיעה בתאונה לבין הופעת הבעיה הגופנית (נפוץ בעיקר בקשר לנזקים בתחום הנפשי, אך לא בהכרח). לכן, גם אם נראה שלא קרה דבר בתאונה, לא כדאי למהר ולסגור תיק בפשרה עם חברות הביטוח בפיצוי סמלי כפי שמוצע על ידן על פי רוב.  חתימה על הסכם פשרה עם חברת הביטוח תחסום אפשרות תביעה בעתיד, ואם יתגלו בהמשך נזקים הקשורים לתאונה לא ניתן יהיה לתבוע בגינם.
 
     


חזרה >